zaterdag 29 mei 2010

Dag 13: Laas (Italie !!!)

Om 9.00 uur vertrokken met meteen een vals plat. Door toeval kwamen we op de B-weg uit en zo naar boven geklommen tot in Nauders (1435 mt). Daar brood gegeten en aan de laatste klim begonnen. Om 11.50 uur aan de Italiaanse grens (het begon te regenen voor de afwisseling) en om 12.00 uur op de Reschenpas (1520 meter) !!!
Tot daar via de Inn omhoog gefietst. Langs de Rechensee 6 km op en af met 13 procent klim.
In St. Valentino warm gegeten om op krachten te komen en even opgedroogd. Daarna in de regen vertrokken (what else...) en langs de Haidensee gefietst, ook op en af.
Vervolgens alleen afgedaald (joepie!) tussen de 6-18 procent en 8-18 procent daling (oef...). De afdaling voer ons langs middeleeuwse dorpjes met veel kastelen en verdedigingswerken.
Om 16.30 uur gestopt in Laas na 70 km in de beentjes en 775 hoogtemeters. Via bemiddeling een leuke slaapplaats gevonden. Vanavond nog een klein rondje gelopen en onze eerste Italiaanse cache kunnen loggen. Groetjes Jeanny en Kees en bedankt voor alle felicitaties. ps. Jeanny fietst fantastisch !!!!

5 opmerkingen:

  1. Hallo luitjes gefeliciteerd met de beklimming
    het gaat zoals we kunnen zien heel goed met jullie en de eerste italiaanse cache is toch weer een mijlpaal in deze tak van sport,Nu alleen te hopen dat jullie wat meer in de (zon) mogen fietsen.Voor de verdere reis sucses
    blijf tussen de lijntjes en blijf vooral genieten van dit avontuur.

    Groeten
    Betsie en Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ja kees, wat had jij dan gedacht. die sjen van jouw is niet zo maar iemand. je zou toch al stilaan moeten weten dat vrouwen zoiets op karakter doen. daar kunnen kerels zich vaak een dikke punt aan zuigen. Hij, fijn dat jullie in Italië zijn. We missen het écht hélémaal..... maar toch.... knuf!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Moensjes,
    Geweldig dat jullie zo voortklimmend en dalend steeds dichter bij de Paus komen,kennelijk heeft mijn kaarsje gewerkt.
    Proficiat nog Jeanny met je 16-de verjaardag
    als je dat op de fiets viert hoef je alleen Kees te tracteren best wel goed bekeken die reisdatum !
    Spannend om jullie verhalen te lezen,er moet een slim iemend de regie daarover voeren.
    Goed weer en laat de kilometertjes maar rollen.
    Elly en Giel.
    PS KOEKOEK

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beste Kees en Jeanny,

    Ook al dalen jullie soms geweldig tussen de 8 en 18% voor mij gaan jullie in prestatie alleen maar bergop. Gisteren nog contact gehad met de koekoek uit Elsloo. Dat associërend met die mooie bergfoto in Laas doet mij weer verlangen naar wat mooie bergwandelingen. Jeanny na deze geweldige fysieke prestaties en opgebouwde conditie van jou verwacht ik toch dat je er de volgende huttentocht weer bij bent.
    Groetjes,
    Syta en Felix
    P.S. Hopelijk gaat de zon wat meer schijnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jeanny,

    De dag voor eergisteren zei MJ dat je morgen jarig zou zijn en of ik je dan een berichtje zou willen sturen om je te feliciteren.
    Eergisteren zei MJ dat je jarig was. Ik wilde je een berichtje sturen om je te feliciteren, maar dat heb ik verget....
    Gisteren vroeg MJ of ik je een berichtje had gestuurd, maar ik zei dat ik dat vergeten had. Toen heb ik er s 'avonds ook effe niet aan gedacht.
    Vanmorgen vroeg MJ of ik je een berichtje had gestuurd. Nee, dus. Maar....

    Bij deze: alsnog van harte gefeliciteerd!!

    Groetjes

    van mij en ook van MJ, Amy en Ann

    BeantwoordenVerwijderen